Osmaniye’de park halindeki elektrikli araçta yangın çıktı. Yangın, itfaiyenin müdahalesine rağmen iki saat boyunca söndürülemedi.
Uzmanlara göre, batarya yangınlarının çoğu pilin hasar görmesi nedeniyle meydana gelmektedir ve yangına su ya da köpükle müdahale etmenin etkili olmadığı belirtilmektedir.
Otomotiv uzmanı Turgut Yüksekdağ, elektrikli araçlarla ilgili yapılan hataları ve yapılması gerekenleri NTV’ye anlattı.
KENDİ KENDİNE SÖNMESİNİ BEKLEYİN
Batarya yanmaya başladığında aracın söndürülme şansının olmadığını vurgulayan Yüksekdağ, “Kendi kendine sönmesini beklemek zorundasınız. Ne yapılacağını kimse bilmiyor. Satanlar da uygulayanlar da bilmiyor. Aracın mutlaka diğer araçlardan uzakta tutulması ve yangın örtüsü denilen örtüyle kapatılması gerekiyor.” şeklinde konuştu.
ELEKTRİKLİ ARAÇLARDA YAPILAN HATALAR
Yüksekdağ’a göre, elektrikli araçlarla ilgili en büyük hatalardan biri hasar onarımlarının yetkili servisler dışında yapılmasıdır. Hasar onarımlarının tek bir noktada kayıt altına alınması gerektiğini vurgulayan Yüksekdağ, “Bu yapılmadığı takdirde bu iş Türkiye’de felakete dönebilir. Sanayi siteleri hasar onarım yapan yerlerle dolup taşıyor.” ifadelerini kullandı.
Tüm prosedürlerin eksiksiz uygulanması durumunda elektrikli araçların oldukça güvenli olduğunu belirten Yüksekdağ, “Yangın riski içten yanmalı araçlara göre çok daha düşüktür. Ancak ülkemizdeki bakım onarım süreçlerinin yeniden düzenlenmesi gerekmektedir.” şeklinde konuştu.