“`html
Miami’deki Shakira Konseri: Bir Yıldızın Yükselişi
Miami’nin Hard Rock Stadyumu’nda, Shakira’nın prodüksiyon ofisinin kapısında yazılı bir not dikkat çekiyor. Notta “Lütfen daha sonra gelin… alevler içinde değilseniz” ifadeleri yer alıyor. Bu, yılın en büyük stadyum turnesini gerçekleştiren müzik ekibinin stresini gözler önüne seriyor.
Pembe mürekkeple yazılmış bu not, toplamda 64 biletlerin tükendiği Kuzey ve Güney Amerika’daki konserlerde, Shakira’nın iki milyondan fazla hayranına müzik ziyafeti sunduğunun bir işareti.
BBC News ile yaptığı bir röportajda, Shakira, “Bir yıldan fazla bir süre boyunca gösterimin her ayrıntısını mükemmel hale getirmek için çabaladım, bu da benim için büyük bir ödül” şeklinde konuştu.
Miami’deki performans öncesinde, sahne arkasında herhangi bir kaygı yok; sakin bir atmosfer hâkim. Dansçılar idman yaparken, kostümcu terziler üzerinde kristal işleyerek kıyafetleri hazırlıyor, gitar teknisyenleri ise sürekli akor kontrolü yapıyorlar.
Eğer burada yeterince uzun kalırsanız, turnenin birkaç ilginç yönünü öğrenebilirsiniz.
Kıyafetlerden sorumlu olan Hannah Kinkade, “Yanımızda iki çamaşır makinesi ve iki kurutma makinesi var; her gittiğimiz yerde tesisat bağlantısı yapıyoruz” diyor.
- Shakira İspanya’da vergi kaçırma suçlamasıyla yargılanacak.
Her bir kostüm, gösteriden önce titizlikle inceleniyor çünkü “Hem Shakira hem de dansçılar, yoğun bir şekilde enerji harcayarak dans ediyor” açıklamalarını yapıyor Kinkade.
“Erkek dansçıların ayakkabılarının bu kadar aşınması nedeniyle, her sabah onları tekrar boyamak zorunda kalıyoruz.” diye ekliyor.
Sahne menajeri Kevin Roe, sahnenin altındaki karanlık koridorları bize gösterirken, ekip Miami’nin yapışkan sıcağını atlatabilmek için enerji içecekleri ve buzlu kahve stoku yapıyor.
- Mükemmel bir ayrılık şarkısı nasıl olmalı? Neden bu şarkılar bu kadar popüler?
Setler, sahnenin altına gizlenmiş ve gösterinin çeşitli aşamalarında asansörlerle yukarı kaldırılıyor. Shakira’nın ayakkabıları da kristallerle kaplı bu alanda, kostüm değişimi için bekliyor.
15:00 civarında grup ses kontrolüne başlıyor. Biraz sonra Shakira, etrafındaki koruma ekibiyle beraber sahneye geliyor.
Gri bir kot ve beyaz yelek giymiş olan Shakira, konser alanını incelerken bir yandan da dans etme isteğini bastıramıyor.
Ekibine dönerek, “Buraya Beyoncé’nin konserine gelmiştim ve her şey mükemmeliydi. Ses ayarlarını bu kadar iyi ayarlamanız lazım” diye espri yapıyor.
Belki de bu sadece bir şaka değil mi?
Shakira’nın sözleri gülümsemeyle beraber gelirken, sahne arkasındaki herkes onun mükemmeliyetçi bir kişilik olduğunu biliyor.
Baş dansçısı Darina Littleton, “Sahneye çıktığı anda, tamamen hazır oluyor. Geldiğinde karakteri de hazır.” diyerek Shakira’nın sahne performansını övüyor.
Shakira’yla 1990’lardan beri çalışan ve “Whenever, Wherever” parçasındaki flüt melodisini yapan Müzik Direktörü Tim Mitchell ise, “Ne istediğini biliyor ve belirlediği standartları asla düşürmüyor.” ifadelerini kullanıyor.
“Gösterinin her ayrıntısına önem veriyor: Ses, görsel efektler, ışıklandırma, her şey. Bunu nasıl başardığını anlamıyorum.” şeklinde ekliyor.
Shakira’nın iki buçuk saatlik şovu, yoğun fiziksel çaba gerektiriyor.
Bu mükemmeliyetçilik, sonuç veriyor.
Shakira’nın konseri, iki buçuk saatten oluşan, kesintisiz bir müzikal yolculuk, iki dilli hit parçaların ardı ardına sıralandığı bir performans. Toplamda 13 kostüm değişikliği ve sürekli hareket baş döndürüyor.
Bu turne, Shakira’nın son albümü “Las Mujeres Ya No Lloran” ismini taşıyor. Bu albüm, yaşadığı en derin kalp kırıklıklarının ve özellikle yaşadığı zorlukların bir yansıması niteliğinde.
Ünlü futbolcu Gerard Piqué ile sekiz yıl süren ilişkisi, babasının ani beyin ameliyatına ihtiyacı ve İspanyol hükümetinin 14.5 milyon euroluk vergi kaçırma suçlamaları, bu süreçte Shakira’yı etkileyen faktörler arasında.
Sahnedeyken “Birçok insan, son yılların benim için pek de kolay geçmediğini biliyor. Ancak kim arada sırada düşmez ki?” diye belirtiyor.
“Düşmenin bir son olmadığını, aksine daha iyi yollara açılan bir başlangıç olduğunu öğrendim.” şeklinde ekliyor.
40’lı yaşlarının başındaki zorluklar, Shakira’nın yaratıcılığını tetiklerken, yedi yıllık bir sessizlikten sonra yeniden sanat dünyasında dikkat çekmesine neden oldu.
2023 yılında çıkan ve Arjantinli prodüktör Bizarrap ile işbirliği yaptığı “Bzrp Music Sessions Vol 53”, Piqué ve yeni sevgilisi ile ilgili göndermelerle doluydu. Bu eser, Latin Grammy ödüllerinde yılın şarkısı ödülünü kazanmayı başardı.
Shakira, bu temaları “Te Felicito” ve Spotify’da 1.3 milyar kez dinlenen, Kolombiyalı sanatçı Karol G ile yaptığı düet “TQG” gibi hit parçalarında sürdürdü.
Gösteri, Shakira’nın dev bir kurt heykelinin altında dans etmesiyle son buluyor.
Shakira’nın sahneye olan bağlılığı o kadar derin ki, röportajın sahneden indikten sonra yapılmasını istiyor. Böylece gece yarısından kısa bir süre sonra kendisine taze bir şekilde ulaşıyoruz.
“Sizi uyarmalıyım, şu anda çok anlamlı şeyler söyleyemeyebilirim. Hala kendimi toparlamaya çalışıyorum.” diyor.
“Orası çok sıcak ve nemliydi. Böyle bir durum, yüksek rakımlarda daha da zorlaşıyor. Ama kesinlikle buna değer.” şeklinde belirtiyor.
Peki, eğer hasta veya yorgun olursa ne yapar?
“Bu boyutta bir gösteri gerçekleştirmek ve her gece bunu sahneye koymak zorundaysanız, moraliniz bozuk olsa bile, kendinizi kötü hissediyorsanız ya da hastaysanız, her şeyin önüne geçmelisiniz. Geriye dönüştürmeli ve bunu muazzam bir şekilde hayata geçirmek zorundasınız.” diye açıklıyor.
“Adrenalin, sizi durduramaz ya da ne kadar zor bir süreçten geçtiğinizi görmenize engel olamaz. Size destek olur, taşıma görevini üstlenir.”
Leonard Cohen’den İlham Almak
Miami’de konuşmanın, onun için özel bir anlam taşıdığını ifade ediyor. Çünkü burası, Batı pop müziğine girme hayaliyle geldiği ilk nokta.
O dönemde Kolombiya’da ünlü olsa da, uluslararası düzeyde başarılı olmanın İngilizce şarkılar yazmakla mümkün olduğunu biliyordu. Ancak, o zamana kadar İngilizce bilmediğini belirtiyor.
“ABD’ye taşındığımda sadece 19 yaşındaydım. Daha iyi bir gelecek hayaliyle gelen pek çok Kolombiyalı göçmen gibi, buraya geldim.” diyor.
“Beni çevreleyen İngilizce-İspanyolca sözlüklerle doluydum çünkü o zamanlar Google veya çeviri uygulamaları yoktu.” diye hatırlıyor.
“Şiir yazmaya başlamıştım ve biraz Leonard Cohen, Walt Whitman ve Bob Dylan okuyarak İngilizce şarkı yazmasının yollarını aramaya başladım. Sanırım bu şekilde bu sanatta kendimi geliştirdim.” şeklinde ifade ediyor.
Son dönemlerde, bu deneyimleri ve Amerika’ya kabulünü, Trump yönetiminin göçmenlere karşı bakışıyla nasıl çeliştiğini düşünüyor.
Geçtiğimiz aylarda, En İyi Latin Pop Albümü ödülünü aldı ve bu konuda şu şekilde konuştu: “Bu ödülü, bu ülkedeki tüm göçmen erkek ve kız kardeşlerime adıyorum. Siz değerlisiniz ve daima sizinle güçlü bir şekilde dayanışma içinde olacağım.”
Bugün ABD’de göçmen olmanın nasıl bir his verdiğini sorduğumda, “Korku içinde yaşamak demek. Bu gerçekten acı verici bir durum.” cevabını veriyor.
“Bizlerin şimdi daha fazla bir araya gelmesi gerekiyor. Daha güçlü bir ses olarak, ülkenin göç politikalarını değiştirebileceğini ve herkese insani bir yaklaşım sergilenmesi gerektiğini belirtmeliyiz.”
Shakira, sahneden indikten bir saat sonra BBC ile görüştü.
Shakira, Latin Amerikalı hayranlarına yönelik güçlü bir biçimde kısmen İspanyolca açıklamalar yaparak sahneden indikten sonra bile etki yaratmaya devam ediyor.
Turnenin başarısı, Shakira ile özdeşleşen hayran kitlesinin derin bağını gösteriyor. Miami’deki kalabalık, kuşaklar boyunca bu bağlantıyı paylaşarak bir araya gelerek, 90’ların hitleriyle dans ediyorlar.
Gösterinin en duygusal anı “Acrostico” çalarken yaşanıyor. Bu parçada, Shakira’nın Pique’den ayrıldığında çocuklarına güçlü kalma sözü verdiği duygu dolu bir anekdot var.
Shakira şarkıyı söylerken, ekranlarda 12 yaşındaki Sasha ve 10 yaşındaki Milan, anneleriyle düet yaparak eşlik ediyorlar.
“Onları ekranda küçük sesleriyle şarkı söylerken gördüğüm her an, kalbim eriyor. Onlar benim her şeyim, hayatımda var olma sebebim. Bu nedenle her gece sahnede onları görmek benim için çok özel bir an.” dediği sözleriyle bitiriyor.
“`